Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

måndag 21 oktober 2019

Intervju med mig själv


Många kan säkert uppfatta mig som reserverad. Det är jag. I vissa grupper av människor. Efter att ha funderat under många år hur jag är funtad, har jag kommit fram till att jag har ett stort behov av att känna mig trygg. Gör jag inte det. Om jag är det minsta otrygg sluter jag mig, stänger in mig inuti ett skal, där jag inte kan nås.

Om jag inte ges utrymme i en grupp att prata, slutar jag lyssna på andra. Som en slags hämnd. Ett straff som eventuellt bara jag själv uppfattar, men som ändå ger mig en slags inre njutning. Om de inte är intresserade av mig ger jag tillbaka med ointresse för dem.

Jag kan inte säga när, men vid ett givet tillfälle i livet, för inte så länge sen, gick jag över gränsen. Jag började avsky människor som berättar och berättar med monoton röst. Om sig själva. Som inte lägger märke till sin omgivning. Som inte bryr sig om att ge andra plats. Jag undviker grupper med personer som inte ger mig något, som enbart är egotrippare. Inte alltid så lätt. Det har jag fått erfara. Men jag ger mig inte.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar