Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

lördag 5 oktober 2019

Immun


Det mörknade. Jag frös där jag låg i det fuktiga sträva gräset. Varför svarade jag på det förbaskade telefonsamtalet? Om jag låtit bli hade jag inte legat här och näst intill frusit ihjäl. Istället hade jag suttit kvar på lunchrestaurangen, omsluten av dess värme. Jag tänkte på dig. Hur jag trodde att jag var immun mot dig. Så fel jag hade.
Benen kändes blytunga och stela. Jag måste byta kroppsposition. I det ögonblicket upptäckte jag ljuset. Det lyste starkt neongrönt rakt in i ögonen.



6 kommentarer:

  1. Låter som början på en rysare.

    SvaraRadera
  2. Oj då, vad händer nu? Ibland är det lugnast att inte svara...

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Bra ordat!
    Hoppas att det blir en fortsättning på detta?
    /kram
    Ps Myser du/ni där ni nu är?

    SvaraRadera
  4. Jo lite av en rysare är det nog, KB.
    Precis, jag skulle inte ha svarat ☺, Znogge.
    Kanske kommer det en fortsättning, Ljusletaren.

    SvaraRadera
  5. Jag rycks med direkt av orden och spänningen. Vilken närvaro! Jag vill inte sluta läsa! Snyggt!

    SvaraRadera