Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

onsdag 17 juli 2019

Förbaskat underbart


Fortsättning på gårdagens text:


"Förbaskat underbart", sa han, tog min hand och banade sig väg över dansgolvet, genom folkhavet. "Är du törstig?" fortsatte han och vred på huvudet och slängde en blick på mig.

Jag tyckte att hans hår, som föll ner i pannan när han vände sig, var vackert. Vitt som snö.

"En drink skulle sitta fint."

Framme vid bardisken gjorde han en gest mot en av barstolarna och samtidigt mer eller mindre hoppade han upp på den bredvid. Med visst besvär lyckades jag få upp ändan på min stol. Höll på att kantra, men återfick balansen. Rodnaden hettade om kinderna.

"Blev du varm av dansen?"

Jag placerade båda händerna i ansiktet.

"Det var lite svettigt."
"Det passar dig. Du ser frisk ut."
"Tack."

Jag höjde glaset på fot som placerats framför mig.

"Vad är det?"
"Champagne, förstås. Det är ju fest", sa han och smilade. "Skål!"

Bubblorna kändes hela vägen ner genom halsen ända till magen. Det pirrade, svirrade och snurrade till i skallen. På ett behagligt laddat sätt.

"Då så", sa han. "Berätta om dig själv."



2 kommentarer:

  1. Tycker om din stil med att berätta. Ser allt framför mig. Tack!
    Ha, ha ... valde jag fel ord idag. Skrattar gott! Engagerade en del i fb. /kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ☺ Och jag glömde att det var från antologin jag fick dagens ord.

      TACK Ljusletaren!

      Radera