Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

fredag 5 juli 2019

Blek kopia


Idag är jag en blek kopia av mig själv. Det vill inte säga lite eftersom jag inte är någon färgstark individ. Mitt hår är grått, mina läppar tunna, jag har korta ögonfransar och obefintliga ögonbryn.

Till råga på allt är jag kort till växten. Ofta tittar människor ovanför min hjässa. Som om jag är så liten att de inte ser mig.

Tyst är jag också. I grupp är det sällan jag öppnar munnen. Ingen frågar mig något heller. Jag tror de glömmer bort att jag finns.

Idag är jag blekare än någonsin. I morse, i badrummet, spärrade jag upp mina blekblå ögon. Det var så jag upptäckte min kopia i spegeln.



3 kommentarer:

  1. Ett blekt yttre kan gömma ett färgstarkt inre!

    Trevlig helg :D

    SvaraRadera
  2. Bra ordat om en människa som inte inser sitt värde.
    Mycket bra skrivet/ kram

    SvaraRadera
  3. Så är det som ni säger. TACK! Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera