Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

torsdag 25 juli 2019

Fika


Brevnovell

Hej mamma!
Idag fick vi ledigt. Skolan har ingen luftkonditionering och det går knappt att andas. Igår svimmade Lena. Ambulansen kom med tjutande sirener och bar ut henne på bår. Vi vet inte vad som hände sen. Jag är skraj. Tänk om hon är jättesjuk? Just nu sitter jag och Alma på ett fik vid torget. Jag har druckit varm choklad med vispad grädde. Vi väntar på vår lärare. Hon skulle komma hit senare. Kanske får vi hälsa på Lena. Jag hoppas det. Vi har roligt här. Förutom att Lena är på sjukhus. Fast jag längtar lite hem också.
Hälsningar
Karin



14 kommentarer:

  1. Så gulligt tonårsbrev /kram

    SvaraRadera
  2. Jag minns när jag brevväxlade som barn. Det är det nog ingen av dgens ungdomar som vet vad det är....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag tror inte det heller. Kanske kommer det tillbaka? Jag hoppas.

      Radera
    2. Jag har 10 brevvänner. En av dem fann jag i mammas Allers på barnsidorna 1992. Då var jag 14 år. Vi har brevväxlat i 27 år. På brevweb finns det flera unga som söker brevvänner för riktiga brev. Så än finns det hopp.

      Radera
    3. Så bra! Vad roligt. Då är det inte helt försvunnet. Tack Ellinor!

      Radera
  3. Fint litet brev. Oro och glädje på en och samma gång.

    SvaraRadera
  4. Ett fint litet brev säger jag också. Numera är det sällsynt med handskrivna hälsningar.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Ajdå, det där brevet hade jag som mamma fått lite ont i magen av. Men så är jag också en riktig hönsmamma...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Louise, jag hade nog känt samma som du. TACK för din respons!

      Radera