Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

fredag 13 november 2009

Skrivövning 5 - fyra ord

Min syster bor på Kreta. Jag och Martin har varit på besök och är på gång att åka hem. Flyget går först klockan tre, mitt i natten. På kvällen får vi skjuts av syster och svåger till flygplatsen. Klockan tjugo noll noll är vi på plats. Vad göra? Ska vi gå här och lalla i sju timmar? Nej, vi tar in på ett billigt hotell i närheten, sover några timmar och tar oss sen till flyget.

Vi hittar ett litet hotell. Det kostar 60 Euro, men det kan det vara värt. Hotellet ser enkelt ut, men det behöver inte vara fel. Kommer upp på rummet. Nja, inte så rent, lite primitivt. Lägger oss på sängens nylonöverkast. Det är varmt, mycket varmt, vi svettas.

Kan inte sova... vi älskar på överkastet. Det känns som att svett och fukt vilar en aning ovanför tyget. Martin kliver upp för att gå ut i badrummet.

"Uhh!"

"Vad är det!?"

"En jättestor kackerlacka kliver över golvet. Vilket vämjeligt kräk!"

Hon kliver upp ur sängen, ser Martin hämta stora toalettborsten i badrummet och komma ut med den i högsta hugg.

"Ditt pundhuvud!", skriker han åt den stora feta kackerlackan. "Din odugling!", säger han medan han hugger toalettborsten i kackerlackan, som blir till mos.

2 kommentarer:

  1. Kackerlackor är nog det vidrigaste kryp som finns. Jag hade några sådana i min lägenhet när jag bodde på söder.

    SvaraRadera
  2. fy va äckligt vidrigt små kryp, man får va man betalar för " en kackerlacka"

    SvaraRadera