Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

tisdag 6 november 2018

Kärlek, lidelse och dyrkan


Veckoutmaning på Kulturkollo: Par i kärlek, lidelse och dyrkan

Finns väldigt många att komma ihåg. Men några som för mig sticker ut är: 

TV-serie:
Jeremy Irons och Anthony Andrews från En förlorad värld

Bok:
Heathcliff och Catherine i Svindlande höjder

Verklighet:
Bonnie and Clyde, förstås även från filmen Faye Dunaway och Warren Beatty som spelade de laglösa och

Georgie Fames låt från 1967 är inte heller så dum:
https://www.youtube.com/watch?v=GgjCHR3ikKQ

Författare:
Maj Sjöwall och Per Wahlöö, som satte grunden för det svenska deckarundret

Popduo:
Sonny & Cher
Som tonåring hade jag en poster på väggen. Något liknande den här:



























Foto från https://bravoposters.wordpress.com/



6 kommentarer:

  1. Bra val men visst finns det oroligt många när man väl börjar tänka efter. Svår att välja hade jag tyckt...

    SvaraRadera
  2. Heathcliff, it's me, I'm Cathy
    I've come home, I'm so cold
    Let me in through your window

    :-)

    SvaraRadera
  3. Sonny och Cher. De var verkligen gulliga ihop.

    SvaraRadera