Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

onsdag 10 augusti 2016

Konstigt


"Det var ett tag sen", sa hon.
Hon tystnade och betraktade hur han sänkte hakan mot bröstet. Hur han drog efter andan. Hon sa inget mer, helt övertygad om att han när som helst skulle öppna munnen. Fråga henne. Kräva  ett svar. Men möjligtvis ångrade han sig. Hon visste inte. Det enda hon visste var att han tittade på henne med slutna läppar. Om han hade frågat hade hon inte haft någon förklaring. Inget försvar. Kanske hade det varit bättre om han varit mer intresserad av att få veta, tänkte hon nu efteråt. Trots att hon förstod att om hon sagt sanningen hade det inte blivit någon fortsättning. Det hade stannat vid denna enda kväll. Den första och den sista. På ett litet kick skulle hon ha försvunnit ur hans liv. För alltid. Märkvärdigare än så var det inte.

10 kommentarer:

  1. Alla sanningar som inte sägs...

    SvaraRadera
  2. Mycket bra skrivet och den inledande meningen grep genast tag.

    SvaraRadera
  3. Saknat dessa fina texter sanna mina ord. Mycket bra ordat!
    /kram

    SvaraRadera
  4. Du är verkligen en mästare på de här små styckena.

    SvaraRadera
  5. Vissa ord blir aldrig sagda. På gott och på ont. Ytterligare en mycket bra text som trots att den är kort säger otroligt mycket!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Så intressant! Alla dessa möten eller kanske ett enda hade varit nog med just denna person.

    SvaraRadera
  7. Tack allihop för era kommentarer! Så roligt att få respons på sina texter.

    SvaraRadera
  8. Jag såg dom framför mig när jag läste. Fint skrivet!

    SvaraRadera