Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

onsdag 13 januari 2016

Orden


Välj 5 ord på bokstaven H och skriv en text som innehåller minst 2 av dem.

Han

Hon

Hem

Höra

Högt
 
Tonen mellan dem hade förändrats. Hon reagerade en dag på hans svar på hennes fråga. Kände hur det kliade i kroppen av en ny sorts ängslan, en osäkerhet. Det var som om han tog tillvara, bevakade hennes ord minutiöst. Hur hon formulerade sig. Minsta avvikelse, minsta fel i betoning eller ett felvalt ord. Han slog till. Inte fysiskt, men med sina läppar.

Vid närmare eftertanke var hon likadan. Hennes vapen var bara annorlunda. Hon mådde illa när hon erinrade sig situationer när hon kritiserat, insinuerat att han inte var påläst. Att han skulle hålla igen, eftersom han inte hade alla fakta. Men det hade hon.

Deras gemensamma hem. Deras relation. Deras kärlek. Var den värd att kämpa för? Eller var det för sent? Hennes svar till sig själv. Hon sade det högt, ropade rakt ut rummet.

"Nej, det är inte för sent!"

Hon tog upp mobilen. Bråttom. Måste få höra hans röst.

"Det är jag. Du. Vi behöver prata."

 

5 kommentarer:

  1. Intressant läsning om kontraster men som kanske går att lösa. Tack för din fina text vännen/kram

    SvaraRadera
  2. Bra och tankeväckande text. Som upplagt för vidare läsning!

    SvaraRadera
  3. Från missmod till hopp- kändes bra att läsa.

    SvaraRadera
  4. Bra! Jag tycker mig känna igen det där.

    SvaraRadera