Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

torsdag 22 april 2010

Mötet i tanken

Där är det! Hon tar några snabba steg fram till dörren. Ovanför porten hänger en stor neonskylt. Snirkligt knallrosa, i det närmaste, självlysande bokstäver bildar det snitsiga namnet på butiken: "Lolitas Under." Det ilar till genom hennes kropp. Känner spänningens kårar över ryggen.

En blond ung kvinna står bakom disken. Tvekande betraktar hon alla underkläder som lockande pockande hänger på små transparenta galgar. En flackande irrande blick, bestämmer sig, går resolut fram till expediten, som ser på henne med forskande stora blå hårt mejkade ögon.

- Jag vill prova en korsett.

Hon köper en axelbandslös skimrande vaniljfärgad korsett i satin, blommigt mönster i spets och med matchande stringtrosor. Tusen kronor.

Hemma. Hjärtat slår hårt. Slänger av sig alla kläder, tar med sig den eleganta shoppingkassen med tryck i samma rosa rundade bokstäver som neonskylten till sovrummet. Drar försiktigt på sig korsetten. Svårt att knäppa alla hakor själv, men efter en stunds tråcklande är det klart. Hon ställer sig framför spegeln, ser länge på sig själv framifrån. Sen bakifrån. Snyggt, riktigt sensuellt.

Lägger sig på sängen. Mannen lägger handen på hennes mage. Händerna fladdrar upp över brösten, smeker henne lätt över de nakna axlarna. Han ställer sig på knä, drar sakta av henne trosorna.

6 kommentarer:

  1. Nyfiket, okynnigt. Bra! :-)

    SvaraRadera
  2. Bus :-)

    Ang. din kommentar: Klokt funderat. Jag tror jag helt enkelt tog den enkla vägen, sen kommer bilen/de till Sverige oxå slutligen och det "löste" jag inte heller... umm. Men helt rätt av dig, ska fundera på hur det varit bäst att alternativt lösa.

    SvaraRadera
  3. ja du lite bus är alltid bra:) Målande text ser bilder.

    SvaraRadera