Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

onsdag 26 juni 2019

Eld och lågor

Forts från 24 och 25 juni:


"Vem är det som inte är klok?" skrek jag rakt ut.
"Du behöver inte skrika. Jag är inte döv. Du måste lära dig att dämpa ditt humör."

Ola tog några steg mot mig och hötte med fingret. Det har ofta sagts om mig att jag har kort stubin. Jag vet att de har rätt. Men trots det blir jag rasande varje gång någon påpekar det. Om jag var arg nyss så blev jag topp tunnor nu. Det hettar till i kroppen och jag får en känsla av att lågor slår ut från min kropp. Samma upplevelse nu.

"Jag fattar inte", fräste jag mellan tänderna. "Varför Erik ska strykas medhårs", fortsatte jag.
"Du behöver inte förstå."

Fel svar. Jag svängde runt, rusade ut, hoppade nerför trappan och ut på gården.



4 kommentarer:

  1. Applåderar och stampar fötterna och skriker hurra vad bra :)
    /kram

    SvaraRadera
  2. TACK Ljusletaren. Så roligt att du gillar ♥.

    SvaraRadera
  3. Men med det där bemötandet som "jag" får är det inte konstigt att hen tänder på alla cylindrar. Det känns som en sund reaktion. Bra!!

    SvaraRadera