Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

tisdag 30 december 2014

Har ni fest, eller?



Bild från:

http://www.flickr.com/photos/awfulshot/11499773075/sizes/z/in/photostream/
 
 
Mina ögon var tunga. Jag kisade för att hindra ögonlocken att totalt förslutas över ögongloberna. Skruvade på mig, för att få igång kroppen. Konstigaste fest jag någonsin varit på. Som hon här bredvid mig. Kunde inte påminna mig att hon har sagt vad hon hette, ens. Hon har suttit och stirrat in i mobilen sedan hon klev in genom dörren. Väskan verkade dyrbar. Den hade hon, direkt hon damp ner i soffan, placerat i knäet. Och mannen i ljusblågrått, som såg ut som han kom direkt från sjuksalen, sneglade konstant in i hennes mobiltelefon, över hennes arm. Tydligen var han intresserad av vad som skedde där. Eller annars vaktade han hennes väska. Kanske funderade han på att rycka åt sig den i ett obevakat ögonblick. Värst var nog blommorna på bordet. Torra tallkvistar där någon virat folie runt grenarna. Utan att jag tänkte närmre efter, la jag upp mina gympadojor på bordsskivan. Vågor av irritation blandades med utmattning i mitt huvud. Jag tog tag i kudden och den tjocka filten som låg på soffans ryggstöd. Skulle de märka om jag kravlade mig ner under bordet, lade mig med kudden under huvudet och filten över kroppen?

5 kommentarer:

  1. Tack för dagens. :) Jag skrattar så jag får magknip.

    SvaraRadera
  2. Antagligen skulle de inte märka det... Superroligt skrivet! :D

    SvaraRadera
  3. Jag tror ingen skulle märka det. Inte i den omgivningen. Själv börjar jag störa mig mer än roas av alla som sitter "I" sina tekniska leksaker. Vart är samhället och personlig kommunikation på väg? Mina åsikter upplevs säkert som mossiga och bakåtsträvande av 99 % av befolkningen. Detta är framtiden. Jag har mina egna sätt att tackla den. Kram Bosse

    SvaraRadera