Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

söndag 14 februari 2010

Om förälskelse

Vi var arbetskamrater. Det är vi inte längre. Du fick sluta. För många sinnenas lidelser för våra arbetskollegor att betrakta. Vi såg på varandra och det slog ut eldsflammor från våra kroppar.

Första gången hade jag tappat en knapp i byxorna, så vardagligt. Mörkblå skimrande sammetsbyxor.

"Vi åker hem till mig på lunchen", sa du, "jag syr i knappen åt dig."

Rösten skör, dina händer darrade. Glänsande lysande gröna ögon. Du sydde fast knappen. Ditt huvud nära mitt sköte. Luften fuktigt tung. Kläder slets av.

Som en champagnekork flög byxknappen iväg och träffade tapeten.

5 kommentarer:

  1. Vilken målande text du lyckades förmedla. Bra!

    SvaraRadera
  2. Vackert! Tycker om bilden med champagnekorken.

    SvaraRadera
  3. Hoppas inte förälskelsen slutade bubbla lika fort som champange gör bara. :)

    SvaraRadera
  4. Gillade den.
    Synd bara att inte kärlek på jobbet är accpeterat ;(

    SvaraRadera