Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

tisdag 15 januari 2019

Sandkorn


Coffin Road av Peter May
Meningen: "Men jag vet inte vad det betyder."
(texten är inspirerad av en scen i början av boken)

Det gnisslade av sandkorn mellan tänderna. Han spottade.
"Vad har hänt?"
Han lyckades vrida huvudet uppåt. En kvinna med rynkiga kinder stod lutad över honom. Grå hårtestar flaxade runt hennes ansikte.
"Vad gör jag här?" sa han.
"Är du skadad?"
Han rörde på lemmarna. Inget brutet. Han skrattade till.
"Vad är det som är lustigt?"
"Bara det att jag känner mig pånyttfödd. Men jag vet inte vad det betyder."
"Vad?"
"Vet du?"



5 kommentarer:

  1. Skitbra och spännande! Blir det en fortsättning?

    SvaraRadera
  2. Håller med om att visst vill man veta mera!

    SvaraRadera
  3. Du fångar det så bra! Hade också gärna fortsatt att läsa.

    SvaraRadera