Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

onsdag 26 september 2018

Fläcken


I fläckens mönster såg jag pappa. Det smala ansiktet, hakan med det vågräta ärret och hårlocken som slingrade sig över pannan. Jag spärrade upp ögonen. Såg ännu tydligare. De grå ögonen som borrade sig in i mig.

På den tiden förutsatte jag att så var alla pappor. Förvåningen jag upplevde när jag träffade min bästa väns far. Han berättade allt möjligt för henne. Beskrev sakernas tillstånd. Hur världen såg ut, förklarade och upplyste. Lärde dottern vem som var Sveriges utrikesminister.

Valet jag långt senare gjorde. Trettio år hade kommit och gått. Jag undrade hur han mådde.



4 kommentarer:

  1. Undra vad du gjorde för val? Valet att inte hålla kontakten med din pappa eller ... Olika är fäderna och hur de lär ... sant/ kram

    SvaraRadera
  2. Jag undrar också vad det var för val, spännande!

    SvaraRadera
  3. Ibland får man göra vissa val för att själv kunna gå vidare.

    SvaraRadera