Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

söndag 8 januari 2012

Attitude


- Era bleka svenskar. Show me some attitude! ropade hon medan hon mjukt och sensuellt böjde höfterna i takt med de sydamerikanska heta rytmerna.

- Var inte rädda att ut svängarna, böj på knäna, vicka på ändan, rulla med höfterna. Så här!

Alla vi andra sneglade och kände avundsjukan stiga upp genom halsen. Hur gör man då?! ville vi skrika. Varför känner jag mig som ett tungt allt igenom gediget ekskåp? , tänkte jag.

- Släpp loss! Titta inte i speglarna. Jämför er inte med mig. Ni kan inte tävla med mig i alla fall. Bara kör!

8 kommentarer:

  1. Skulle inte vilja jämföra mig med henne.

    SvaraRadera
  2. En sådan madam skulle inte mjuka upp mina höfter. Bra skrivet.

    SvaraRadera
  3. Påminner mig om när jag och en kompis skulle prova på Afrodance med en hetlevrad lärare.
    Hon mjukade bara upp mina höfter en gång =)Provade dock på ett annat ställe och blev helt såld!!

    SvaraRadera
  4. Bra skrivet, skildrat med närvaro.

    SvaraRadera
  5. "Varför känner jag mig som ett tungt allt igenom gediget ekskåp?" haha, jo visst är det svårt att visa attitude då. Himla bra.

    SvaraRadera
  6. Hahaha...underbar text med hög igenkänningsfaktor. Jag var dock ett kylskåp idag som gick på yoga.

    SvaraRadera
  7. Hahaha! "Jämför er inte med mig" där kan man snacka om "attitude";) Bra!

    SvaraRadera
  8. Tack för det glada skrattet och den befriande slutklämmen! Här gäller det att göra helt sin egen grej. :)

    SvaraRadera