Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

måndag 12 februari 2018

En aning

Nu längtade hon till framkomsten. 
Utan att riktigt vara viss om det, förstod hon att de stod nära intill. 
Dofter och avlägsna röster som var välbekanta och trygga. 
Ljuset hade tidigare bara varit ett litet skimmer som hon skymtade då och då. 
Så minimalt att hon inte visste om det verkligen fanns där.
Hon log när ljuset utvidgade sig och kom emot henne. 
Eller var det hon själv som närmade sig? 
När ljusstrålen omfamnade henne försvann allt.



9 kommentarer:

  1. Jättefint skrivet om vad jag tolkar som dödsögonblicket...? Eller?

    SvaraRadera
  2. Invaggad i en skön känsla som plötsligt bryts - bra!

    SvaraRadera
  3. Att hinna längta efter det och sen gå upp i det - vilken förträfflig död.

    SvaraRadera
  4. Vilken fin övergång, tolkar det också som dödsögonblicket. Gillar "igenkännandet av dofter och välbekanta röster"

    SvaraRadera
  5. Jo men visst är det min dröm om en död utan ångest!

    SvaraRadera
  6. Så fint formulerat och så tryggt utan rädsla.

    SvaraRadera
  7. Såg nästan en nära-döden-upplevelse framför mig! Finns skrivet!

    SvaraRadera