Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

måndag 18 mars 2019

Spåren


Hans röst hade aldrig tidigare låtit så iskall.

"Har du någonsin reflekterat över min situation?" sa han.

Det skar i öronen när han tog tag i stolen och drog stolsbenen över golvet. Helst hade hon velat hålla för öronen. Han satte sig tungt ner. Ryggen krummade. Hon betraktade hans blekgrå ansikte med rynkorna som hopade sig längs kinderna.

"Klart jag har."
"Jag kan tyvärr inte se ett enda spår av det. Men stick du, bara."
"Men ...?"
"Klart som fan. Jag kommer att supa ner mig. Det är vad som kommer att hända. Inget allvarligare än så."



5 kommentarer:

  1. Stackars liten..........

    SvaraRadera
  2. Klassiskt att tvinga någon att stanna kvar... Då gäller det att sticka!

    SvaraRadera
  3. Ett förhållande som går åt fel håll. Bra berättat/kram

    SvaraRadera
  4. Jobbig situation för båda, men att hota ... det är riktigt egocentriskt.

    TACK!

    SvaraRadera