Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

måndag 9 november 2020

In spe

 Det stora karet var fyllt med hett vatten. Täta moln av ångor steg mot taket. Svetten på kroppen hade torkat och svalnat och nu skakade jag istället av oavbrutna frossbrytningar. Kvinnorna drog av mig mina smutsiga kläder, byxorna var stela som om de impregnerats med lort. De tecknade åt mig att kliva i. Jag gav till ett rop av den plötsliga hettan mot huden. Samtidigt var det en skön känsla. Långsamt lät jag kroppsdel för kroppsdel sjunka ner i vattnet.

Jag satt nersjunken i en stol med utsikt över dalen. Luften var sval men ändå ljummen. Jag hörde fåglar kvittra. Framför mig på ett bord stod en mugg rykande te. Jag tog en klunk. Den starka smaken fyllde munnen, en blandning av ingefära, mynta och salvia. Kroppen var öm efter kvinnornas kraftiga massage. Styrkan i deras händer var mäktig. Att arbeta sig igenom muskel för muskel, del för del. Smärtsamt för min kropp samtidigt som det var skönt. En sensuell upplevelse. En rörelse i ögonvrån fick mig att vrida på huvudet. Där stod han.

"En fräsch drottning i spe, förmodar jag", sa han.



6 kommentarer: