Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

måndag 18 juni 2012

Running Shoes


Jag kan inte jogga just nu. Jo det kan jag, men jag får inte. Sjukgymnasten har förbjudit mig. Jag går på rehabträning och jag måste göra som jag har blivit tillsagd. Första veckorna gjorde jag exakt som hon sa. Följde hennes program minutiöst. Sen tänkte jag; vad då, JAG vill bestämma, kan själv. Det blev alldeles för enformigt att promenera. Jag kom ingenstans. Jag gick och gick. Det kändes som om jag gick på ett löpband utomhus och satte ner mina vita Brooks Running Shoes på samma trista plätt hela tiden. Till slut sinade tålamodet. Jag dristade mig till att ta ett par försiktiga löpsteg. Det hissnade i magen. Nä men det gjorde inte ont. Det funkade.
Igår återbesök hos sjukgymnasten:

   -    Hur har det gått? Har du powerwalkat och tränat musklerna runt knät, som vi kom överens om?

   -     Jo då det har gått bra.
  
   -     Och du har väl inte sprungit?

   -     Nej absolut inte.

6 kommentarer:

  1. När jag ljuger för en sjukgymnast har jag alltid tränat för lite, inte för mycket =/

    SvaraRadera
  2. Oj, det blev inte som jag tänkte. Kul Text och coolt gjort.

    SvaraRadera
  3. Gå som är så härligt :)
    Självsvåldigt i en bra text :)

    SvaraRadera
  4. Att inte få springa är outhärdligt. Du sätter ord på det.

    SvaraRadera
  5. Ack! Var den lögnen vit...

    SvaraRadera