Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

torsdag 1 september 2016

Bosses bloggtävling om bibliotek

Som vanligt ville jag få uppgiften slutförd idag torsdag. Möjligheten till ett besök på ett bibliotek imorgon eller lördag är inte så stor. Tyvärr vaknade jag i morse med en sprängande migrän. Efter några timmars vila hade det inte gått över, men jag cyklade ändå bort till det nyöppnade biblioteket. Skönt, jag hade vinden i ryggen. Det var bara att åka med. Biblioteket är egentligen inte nyöppnat utan har flyttat till ny adress. Jag hade inte mer än hunnit komma in och se mig om i lokalen när jag blev tilltalad av en medelålders man.

"Skulle du ha lust att komma med på ett möte som vi startar om tio minuter? Vi ska prata om populära böcker."
"Jaa... varför inte?"
"Du får en kopp kaffe och en kaka."
"OK."

Det tog en timme. Dock väldigt intressant att höra de bägge bibliotekariernas recensioner av populära böcker. En del hade jag redan läst, andra gjorde jag en anteckning om att köpa eller låna. Mötet gjorde att jag inte hann med att leta efter allt som jag hade tänkt. Så här långt kom jag:

A:
Om ni tittar noga efter ser ni mig...
 
 
B:Kurt Wallander:
 


Sen hoppar jag till F: Astrid Lindgren:



G: ABC-bok:

 
 
Ännu ett litet hopp, till
I: kvinnlig poet Iréne Svensson Räisänen (om namnet inte syns):
 
 
 
J: Memoarbok, manlig sådan, Lasse Strömstedt:
 
 
 
K: DVD. blev en dokumentärfilm:
 
 
 
L: Lars Lerins bok är helt underbar:
 
 
 
Din bok, Bosse, finns inne på Backa bibliotek, men dit åkte jag inte. Jag har som många andra ett ex i min egen bokhylla :-).
 
Sen de tre biblioteken. Blir kvalificerade gissningar:
  1. Skara bibliotek
  2. Halmstads stadsbibliotek
  3. Simrishamn
 
 
That's it, folks.

11 kommentarer:

  1. Joo, jag ser en liten skymt av dig som speglar sig i fönstret. Bra gjort, grattis, kan förstå att det inte är så lätt att gå ibland alla hyllorna och leta och fota.
    Kram till dig.

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat! Bosses bok var inte lätt att hitta och jag hann inte fara land och rike runt! Hoppas att migränen lagt sig vid det här laget.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ethel! Snart vågar jag inte skicka ut dig själv på lekuppdrag. :) Du är som en magnet åt alla okända män. Jag är rädd för att du kommer att råka ut för någon farlig skurk till slut. Tur du är en vältränad kvinna. Men du tycks få uppleva äventyr mitt i vardagen. Vad ska det bli nästa gång? :)
    Kram Bosse

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat - trevligt att bli bjuden på fika :)

    SvaraRadera
  5. Vilken otur med migrän!
    Men så bra jobbat, Grattis ,-))
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  6. bra jobbat..trots migrän och en karl som haffade dej....

    SvaraRadera
  7. Tack alla för uppmuntrande hejarop. Idag är migränen nästan helt borta.

    Bosse, ingen fara :-). Men det är faktiskt så, att jag av någon anledning ofta blir tilltalad på stan. Kanske ser jag snäll och ofarlig ut ;-). Ja, varenda gång händer det något spännande när jag är med i dina tävlingar.

    Kramar till er alla!

    SvaraRadera
  8. Du har kört hårt!! Trevlig helg!

    SvaraRadera