Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

torsdag 23 augusti 2018

Naiv


Han undrade ibland om han varit för snabb att acceptera hennes förklaring. Så likt honom. Bara godta allt hon sa. Han var alldeles för naiv. Tänk om hon ljög. Nu var det för sent att ta tillbaka det han sagt. Nu fick han leva med beslutet och tvivlet. Måste han verkligen det? Nej, så fan heller! Han skulle precis öppna munnen och kräva belägg, när hon hann före:

"Du vet, det var bara ett litet äventyr. Du vet att jag är impulsiv."
"Herregud. Har du inte lärt dig något alls av livet?"
"Jag har för mig att du har sagt", sa hon och formade läpparna  så att det såg ut som om hon bitit i något äckligt. "Om jag inte missminner mig helt och hållet, var det just det du föll för hos mig."

Hans axlar skälvde till. Han visste inte om det var av lust eller olust.

"Det var det förstås", sa han.

6 kommentarer:

  1. Vissa saker kan vara charmiga men inte i alla lägen eller som ursäkt...-

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Intressant men påfrestande diskussion. / Kalle Byx

    SvaraRadera
  3. Jobbigt ja ... inte så charmigt längre. Tack Znogge och KB!

    SvaraRadera
  4. Stackaren, han kan aldrig vinna.. Tycker om vändningarna i texten och att den känns trovärdig. Snyggt!

    SvaraRadera
  5. Tack Jag Irrbloss och Pia! Nej tror du har rätt JI, han är en förlorare.

    SvaraRadera