Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

måndag 20 augusti 2018

Bosses sista blogginlägg från Ystad

Jaha ... då bor du på Gotland alltså, Bosse. Låter fantastiskt och det ska bli roligt att få följa dig där genom ditt bloggande. Om du har tänkt fortsätta, givetvis, vilket jag hoppas.

Jag har kollat registreringsskyltar när tillfälle har givits under våra fyra semesterveckor. Vårt lantställe ligger ju som bekant på bondvischan, så inte så många bilar just där.

Den första hittade jag genom att jag kollade bilen som låg framför på väg från Havstenssund till Tanum. Aha!

Den följande var när vi gästade Bauhaus i Bäckebol utanför Göteborg. Precis när vi ska åka därifrån parkerar en bil intill oss. Aha!

Den sista hittade jag idag på morgonen när jag tog en promenad i environgerna här i Kungsladugård.

Nu ger jag mig. Trots att jag inte kommer ifatt Znogge.

Alltid kul med tävlingar! Tack Bosse!







9 kommentarer:

  1. Kul att du tog dig tid att deltaga. Ingen lätt uppgift. Säkert ganska irriterande när det inte dyker upp några "träffar".
    Klart jag ska fortsätta blogga, men lite på nytt sätt. Snygga Gotlandsfoton spar jag till min nya blogg. Jag har redan hunnit börja "spara" och har säkert knäppt femhundra foton på dessa två veckor som vi bott här. Gamla bloggen behåller jag till den är full.
    Hoppas du haft det bra under sommaren. Lycka till med dina sensommar och höstprojekt. Hoppas du har tid att tävla i november som vanligt.
    Kram Bosse
    Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag vill alltid göra ett försök. Har svårt att låta bli helt enkelt :-).

      Jag har haft det en bra sommar. Fyra veckor på lantstället med olika kortare utflykter. Tre veckors värme och den sista lite mer "normal" svalka. Har säkert tid i november för tävling!

      Radera
    2. Det verkar som du haft det bra och är tankad med sensommarenergi. :)

      Radera
  2. Grattis till ett gott jobb! Det var betydligt svårare än vad jag trodde och tog en rövare och skickade in tidigt. Direkt efter dök två skyltar upp men det var så dags då. Jag kände lite att orken inte fanns längre i värmen och jobbmässigt hade jag inte hunnit heller nu. Men det är viktigare att deltaga än att vinna :D

    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Znogge! Och grattis till DIG som VANN!!

      Hoppas du får en fin tisdag!

      Radera
    2. Där var du för tidig att gratulera. Det är fem dagar kvar. Jag tror någon lurar i vassen. :)
      Har du läst Håkan Nessers sista bok. "De vänsterhäntas förening"? Måste fixa ett lånekort snart.

      Radera
    3. Ah, glömde det :-).

      Nej, har inte läst den än. Men den har fått fin kritik. Så den kommer att läsas så småningom.

      Just nu läser jag Ray Celestin "Mafioso". Väldigt bra och intressant. Utspelar sig i Chicago på 1920-talet.

      Han skriver på en trilogi. Första boken läste jag för något år sen. Yxmannen hette den och utspelade sig i New Orleans. Mycket bra också! Tror du skulle gilla. En blandning av klassisk deckargåta, rasism, fattigdom och historielektion.

      Radera
  3. När jag var liten samlade jag på bilnummer! Haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gjorde du :-)? Lite av en så kallad trainspotting fast bilar istället?

      Radera