Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

onsdag 19 april 2017

Förändrad

Idag har jag bakat in två skrivarutmaningar i en. Skrivpuffens ord "ändrade" och Skrivarsidans utmaning: http://skrivarsidan.nu/skrivovningar/skriv-en-bokstavsdikt.html


Försöket att vidröra min själ
Får mig att förminskas
Får mig att blunda
Finns jag?
Får jag?


Försöket att förtära mig
Får mig att tyst ropa
Får mig att tiga
Finns jag?
Får jag?


Försöket ändrade essensen av dig
Förlorad var du, utan makt
Fick mig att växa
Fri är jag
Fri


9 kommentarer:

  1. Bra. Första och andra strofen bäst tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Med ett hoppfullt slut vilket verkligen gillas!

    Kram och ha en bra dag :D

    SvaraRadera
  3. Bra .. speglar upplevelse - reflektion - reaktion :)

    SvaraRadera
  4. Tack för respons! Önskar alla en fin torsdag!

    SvaraRadera
  5. Attans vad du har diktat bra *tumme upp*
    Fortsätt och skriv på detta sätt min vän <3
    /kram

    SvaraRadera