Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

måndag 24 juni 2019

Byta fot


Det var tecknet. Att han bytte fot. Inte en gång utan flera. Han vaggade från den ena sidan till den andra. Av erfarenhet visste jag. Bara det att den här gången infann sig den omtalade droppen. En blixt färdades rekordsnabbt genom mitt huvud.

"OK. Då ses vi därute sen. Sen när jag har ätit", sa jag och ett gnissel som fick mig att skälva hördes när drog jag brickan vidare över metallen och ända fram till kassörskan.
"Men ... ", hörde jag bakom mig.
"Gå ut du. Jag kommer snart", sa jag utan att vända mig om.

Jag kunde inte låta bli. Jag tog risken att kolla. Med tunga steg gick han mot dörren, drog upp den med ett hårt ryck och försvann ut. Det var sista gången jag såg honom. Trodde jag.



4 kommentarer:

  1. Hoppsan vad ödesdigert det blev! Jag blir nyfiken på att veta mer om den här scenen. Vilka är de, var är de och varför ses de inte mer?
    Bra!!

    SvaraRadera
  2. Vill veta mera för detta är bra!
    /kram

    SvaraRadera
  3. Det var verkligen tvärt! Tvärt men bra.

    Kram

    SvaraRadera