Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

lördag 14 juli 2012

Hennes egenhet


Hennes varma kropp och glödande ord har en speciell doft. En exklusiv lukt som enbart är hennes egen. Allt omkring henne andas på samma sätt. Har samma lynne. Samma drag.
I sjöns blanka spegelbild studerar hon sitt ansikte. Bakom konturerna av sin kropp förnimmer hon suddiga anletsdrag. Okända varelser som betraktar henne. Som en reflektion från himlen speglar de sig i vattnet.

Ser de henne som hon ser sig själv? Hur ska hon kunna veta?

6 kommentarer:

  1. Spännande text på något sätt.

    SvaraRadera
  2. Egenhet i dubbla skikt "Narcissa" fångad i eget majestät? Vacker text.

    SvaraRadera
  3. Fint om vad som är ens eget.

    SvaraRadera
  4. Poetiskt, vackert, blir nyfiken på vem hon är.

    SvaraRadera
  5. När jag läste din text tänkte jag genast på en målning som jag nyss hade sett och beundrat på nätet: http://www.chabotgallery.com/wp-content/uploads/2009/07/metamorphosen_xiii_24x18in.jpg
    Alltid lika spännande att läsa och se vilka associationer som dyker upp.

    SvaraRadera