Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

fredag 21 december 2018

Princip


"Av principiella skäl"

Det uttrycket är inte kul. För mig betyder det att jag begränsar mig. Att jag stänger in mig i den berömda boxen och att lådan har okrossbara väggar. För att utvecklas måste jag göra precis tvärtom. Aldrig bygga upp några orubbliga väggar runt mig. Försöka vara mottaglig. Se andra. Lyssna på andra, även om de inte tycker som jag.

Fast jag är den första att erkänna att det är en utmaning, som jag inte vet om jag klarar av. Men jag lovar att jag ska anstränga mig.




7 kommentarer:

  1. Ibland tycker jag att principiella skäl behövs men ibland måste man våga tänka utan för boxen även om man känner sig obekväm med det. Det är helt enkelt en träningssak som vi har olika lätt eller svårt för.

    Trevlig fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det säkert. Tack Znogge och hoppas du får en trevlig lördag idag!

      Radera
  2. Hoppas så att väggar som människor byggt upp runt sig kan rasar under 2019. Ha en fin dan före dan Ethel.

    SvaraRadera
  3. Det gäller att undvika att gå in i bocen. Julkramar

    SvaraRadera
  4. Bra inställning, och god fortsättning!

    SvaraRadera