Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

fredag 13 november 2020

Val

När jag tittade upp stod de två kvinnorna och stirrade på mig. En av dem tecknade åt mig att gå med. Rummet vi kom till, efter att ha gått nerför och uppför så många trappor att jag tappat begreppet om var i byggnaden vi befann oss, liknade en fängelsecell. Kala stenväggar, fuktig luft och långt upp, strax under taket, en gallerförsedd glugg. Längs ena väggen var en brits placerad. Jag hann inte reagera innan dörren slog igen bakom mig.

Jag hade inget val. Måste hitta ett sätt att fly. Jag var sannerligen en riktig novis när det gällde att känna till hur man flyr ur fångenskap. Imorgon måste jag vara långt härifrån. Gluggen var utesluten. Även om jag på något sätt skulle kunna ta mig upp dit fanns risken att fastna. Vilken förnedring att hittas halvvägs ut. Tanken var faktiskt komisk. Jag skrattade till. Mitt skratt lät som ett skrik på hjälp.


17 kommentarer:

  1. Usch, jag får en klaustrofobisk känsla

    SvaraRadera
  2. Skarpt läge skulle jag vilja påstå med tanke på att gluggen är utesluten. Jag hoppas på en fortsättning.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. usch, så hemskt det låter. Måste bara få veta hur det går!

    SvaraRadera
  4. Hoppas att allt är bra hos er!

    Trevlig helg när blir så dags :D

    SvaraRadera
  5. Hoppas du har det bra i din egen sydliga glugg.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
  6. Hoppas att ni har en fil julhelg hos er!

    Kram och god fortsättning!

    SvaraRadera
  7. Hej Ethel. Ville bara säga att jag saknar dina skrivpuffar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara för din skull ♥ ska jag lägga in några fler under dagen.

      Radera
  8. Har du tagit en lång bloggpaus eller stängt den skylten tro. Det viktigaste är att du har det bra.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Bosse! Jag har det bara bra! Bara (:-)) det att jag prioriterar annat. Jag skriver mycket och är med i skrivargrupper och går kurser. Och det att Kjell också är pensionär nu och vi gör en massa saker tillsammans, gör att jag tiden inte räcker till.

      Hoppas att du mår bra, Bosse.
      Kramar från Ethel

      Radera
    2. Tack för att du berättar. Roligt att läsa att du går kurser och är med i grupper. Det sistnämnda låter trevligt. Förstår att tiden inte räcker till så länge som det bara finns 24 timmar om dygnet.
      Kram
      Ps. Var är du/ni? Sverige eller P?

      Radera
  9. Vad händer med Skrivpuffarna? Inget nytt ord idag och inga som skriver. Tråkigt. Har behövt paus själv men tänkte återkomma.

    SvaraRadera
  10. Men KB jag kan inte hålla på med skrivpuffarna längre eftersom jag inte själv hinner skriva. Och om du tänkte ta en paus, menar du att jag ska lägga in hela tiden ändå :-)? Tror faktiskt att någon annan får ta över. Jag har tyvärr tröttnat. Förlåt.

    SvaraRadera
  11. Tråkigt att höra att du tröttnat Ethel. Saknar dina inlägg, de behövdes. Men jag förstår, jag har behövt en paus själv, men tycker ändå att det skulle vara tråkigt om Skrivpuff försvann helt. Tack för allt arbete du lagt ner på dem. Kanske dags för någon annan att ta över.

    SvaraRadera
  12. Vill också tacka dig Ethel för all den tid du lagt ner och allt engagemang. Jag har själv haft flera (foto)utmaningar och det kräver en hel del. Man tröttnar förr eller senare.
    Hoppas ngn vill och kan ta över. Birgitta

    SvaraRadera