Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

söndag 7 juni 2020

Kopia


En dag gick det upp för henne. Han var en kopia av honom med litet h. Hon hade gått på den lätte. Hon som så många gånger flinat åt andra som gjorde samma misstag om och om igen. Det skulle aldrig hända henne. Nej då. Inte alls.

Så gick det och gjorde precis det. Ångestpilar körde genom kroppen när hon såg scenariot framför sig. Hur hon gjorde slut men sen gick raka vägen till en nästa grobian. Var väl lika bra att bosätta sig i en hydda i skogen. Bli en eremit. Enda sättet att undvika idioter som han.

Men tänk om det kom en freak till henne där i hyddan mitt inne i djupa skogen? Tänk om? Varför inte bli lesbisk istället? På det sättet skulle hon undvika dem. Fast det fanns säkert grobianer av kvinnligt kön också. Hon suckade. Livet var en strid. Ett krig som man till slut förlorade.



10 kommentarer:

  1. Alltför lätt att hamna där. /Kalle Byx

    SvaraRadera
  2. Det är lätt att fastna i vissa mönster tyvärr...

    Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  3. Inte helt lätt att hitta fina, bra och fantastiska människor som kan bli en perfekt partner. Men ingen bör ge upp.
    Jag gjorde inte det som tur är ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis Birgitta! Jag själv hitta min i mogen ålder.

      Radera
  4. Ja, fy fasen vilka minor man kan gå på. Gång efter gång!

    SvaraRadera
  5. Det har sett några gånger för mycket. Intressant att hitta orsaker och mönster. Vissa är gemensamma men mångfärgade. Dålig självkänsla är en av många. Barndom spelar in. Spänningssökande. Ibland är det så att livet blir vad man gör det till. Jag hoppas på något riktigt spännande efter sista andetaget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj Bosse, visste inte att du tror på ett liv efter detta.
      Jag tror att det är bättre att gå på ett antal minor än att inte våga leva. Tack Bosse för att du tittade in ☺!

      Radera