Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

måndag 16 december 2019

Tåg

En övning i gestaltning. Har du en egen variant?

Ursprungsmening: ”Är du nöjd nu när du såg till att jag missade tåget!” skrek han ursinnigt.



”Är du nöjd nu när du såg till att jag missade tåget!” skrek han samtidigt som han vred läpparna till ett grin och med ett enda långt kliv nådde fram till mig.

Hans ansikte så nära mitt att jag såg rakt in i hans öppna gap.

”Du din …”, väste han, tog tag i min axel och hans fingrar grävde sig in i min hud.



5 kommentarer:

  1. Det var ord och inga visor där minst sagt!

    God kväll!

    SvaraRadera
  2. Usch vilken man ... ser allt framför mig ... bra/ kram

    SvaraRadera
  3. Bra gestaltat! Jag ryser när jag läser. Såna där typer känner en igen från irl... usch. Om han nu inte hade rätt i att det var "jags" fel förstås... ;)

    SvaraRadera