Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

lördag 17 augusti 2019

Glutta


Astrid befinner sig bakom dörren. Den står på glänt och hon böjer sig fram och kikar med ena ögat genom den lilla öppningen. Andningen har näst intill upphört. Med snabba korta flås får hon in luft att andas. Hon anstränger sig för att inte åstadkomma några ljud.
David står mitt i rummet med en slaktkniv i handen. Knivbladet blänker till när han rör på fingrarna. Han står så att hon ser hans profil. Vänd mot hallen. Hon stirrar på den för henne välbekanta böjda örnnäsan. En gång kommenterade Astrid den, men ångrade sig omedelbart efter det att hon uttalat orden. David fräste till som en giftorm.

”Din jävla satmara! Låt min näsa vara ifred.”

Om hon inte blivit så rädd av hans hastiga aggressivitet hade hon brustit ut i gapskratt. ”Låta hans näsa vara ifred”? Det lät idiotiskt.

”Gör aldrig om det!” fortsatte han. ”Håll dig i skinnet.”

Det hade hon gjort. Tills nu. 


forts följer ...


11 kommentarer:

  1. Oj då, vad ska hända nu? Kniven gör att det känns illavarslande...

    Trevlig lördag!

    SvaraRadera
  2. Ser inte all text i min mobil?
    /kram

    SvaraRadera
  3. Inte jag heller. / Kalle Byx

    SvaraRadera
  4. Inte jag heller. Vet inte vad det kan bero på. Jag har inte lagt in texten på annat sätt än jag brukar. Kanske har ni en dator någonstans i faggorna ☺?

    SvaraRadera
  5. Nu har jag kanske lyckats ändra färgen till läsbar?

    SvaraRadera
  6. Det är inte första gången jag har problem att läsa dina texter från mobilen men från datorn går det bra. Spännnande upptakt till en ny bok?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kb, som jag skrev ovan har jag försökt byta färg. Kanske går att läsa nu?

      Ja kanske en ny historia ...

      Radera
  7. Slaktkniv...?? Nu blir det spännande!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja scener med knivar är alltid spännande ☺! Tack Pia!

      Radera
  8. Det här har du snickrat ihop bra.

    SvaraRadera