Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

tisdag 19 mars 2019

Kalla fakta?


Kalla fakta? Ofrånkomliga fakta?

Varför gör vi livet till ett krig om makt? För att vi och endast vi lever som alla borde. Därför måste vi förgöra dem andra. Bara de försvinner så blir allt som det ska. De? Vilka är de? Jo, alla som inte tillhör samma grupp som jag själv, förstås. Vi tror t.ex. att det andra könet är en fiende.

Uppmaningen lyder: Gör fienden till din slav. För att du kan. För att du är i  din fulla rätt eftersom du är starkare.

Eller är det möjligen så att "de andra" är bra att skylla på för att dölja hur misslyckad jag själv är?



5 kommentarer:

  1. Läser just nu en bok som handlar om hur vissa kan kväva både kvinnor och de som står lägre än de själva.
    Boken heter: "Hedern han sitt pris" av Mukhtar Mai.
    Bra skrivet/ kram

    SvaraRadera
  2. Skrämmande fakta snarare. Och så blir jag nyfiken på boken du ska ge ut i maj. Spännande.

    SvaraRadera
  3. Vi och dom.... Usch jag blir så trött.
    Lycka till med boken!

    SvaraRadera
  4. "Vi och dom" blir det på tok för ofta. Så mycket bättre om det vore mer av vi!

    SvaraRadera