Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

söndag 29 april 2018

Bamse

Fem ord på B:

bara
bebådelse
ben
blå
bamse

Idag kom Bamse hem till oss. Han kallades Bamse eftersom han var stor till växten, gick lufsigt och bredbent. Han sa att han hade nyheter. Nyheter som inte hänt än. Ett förebud. Jag tänkte att han nog inte visste vad han snackade om, att han inte förstod vad förebud betyder. Men sen insåg jag att jag hade fördomar. Bara för att en person är stor och klunsig med stora uppspärrade blå ögon var det inte säkert att hen var långsam i tanken. Fast hans bebådelse kom för sent. Jag sa till Bamse att då är det ingen bebådelse längre. En förutsägelse kan inte komma efter händelsen i sig. Han sa till mig att jag hade rätt.



5 kommentarer:

  1. Bamse låg steget efter tydligen men en annan gång kanske...

    Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  2. Ja, där hade du rätt :-)

    SvaraRadera
  3. Helt rätt. Trevlig Valborg!

    SvaraRadera
  4. Bara en nonsenstext som jag skrev ;-).
    Tack för att ni läser!

    SvaraRadera
  5. En stark kluring :) Intressant skapelse!

    SvaraRadera