Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

tisdag 24 oktober 2017

Kulturkollos veckoutmaning vecka 43

Kulturkollos veckoutmaning:

Vilket fiktivt verk skulle du vilja flytta in i? Varför?

Jag skulle vilja flytta in hos någon av Sarah Waters världar. Vilken som helst. Fast jag gör det med stor bävan. Människorna i hennes romaner har det inte lätt. Milt sagt. Karaktärerna får fajtas mot djupa orättvisor och fördomar, bevara livsfarliga hemligheter och leva extremt äventyrliga liv. Men ändå så spännande att jag är villig att ta risken. Bara för att få uppleva stämningen i "verkligheten". Jag väljer den jag läste senast. Hyresgästerna. En läskig historia med mycket blod som flyter.

Till sist vill jag dela med mig av citat från samma bok:

"Min far, mrs Barber, var till besvär så länge han levde, ställde till en massa besvär genom att dö och har lyckats att fortsätta att vara till besvär ända sen dess."






12 kommentarer:

  1. Just mellankrigstiden i England är ju bara så spännande, sedan är det ju en fin kärlekshistoria där också som man kanske skulle vilja uppleva delar av ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig.

      Jo en dramatisk kärlek, som alltid i hennes romaner.

      Radera
  2. För mycket mord och blod skulle jag inte vilja bo i. Bara lagom.

    SvaraRadera
  3. Jag har inte läst något av henne, men Hyresgästerna sägs vara intressant och annorlunda.

    SvaraRadera
  4. Deckare och Spänningsromaner hoppar jag helt över.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sarah Waters böcker är mer kärleksromaner än något annat.

      Radera
  5. Hyresgästerna försökte jag lyssna på men kom inte helt igenom, vilket är jättekonstigt då jag älskat alla författarens tidigare verk.

    SvaraRadera