Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

torsdag 11 december 2014

Pia Widlund har utmanat mig med 10 frågor. Här kommer frågor och svar


Hur länge läser du en dålig bok innan du lägger den ifrån dig?
Några sidor, men det händer att jag efter att ha läst halva boken inte orkar mer

 
Vad läser du helst; Romantik eller spänning?
Spänning

 
Svenska eller utländska författare?
Gärna svenska, men tror att det är ungefär 50/50

 
Favoritboken när du var liten?
Pippi Långstrump och Barnen från Bullerbyn, senare Fem-böckerna och Lotta-böckerna.

 
Vad köper du för böcker åt andra? Påverkar din smak vad du köper?
Gärna nyutkomna, som många pratar om. Min smak påverkar. Köper alltid det jag skulle vilja läsa själv

 
Är omslaget viktigt?
Ja, det tycker jag.

 
Har du köpt någon bok p.g.a. omslaget?
Nej, aldrig

 
Läser du alltid baksidestexten?
Ja

 
Läser du e-böcker?
Det har hänt, men bara några gånger. Har inte vant mig riktigt.

 
Skrivmål inför 2015?
Skicka mitt ”färdiga” manus till förlag och färdigställa manus nummer två under år 2015

 

2 kommentarer: