Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

söndag 26 oktober 2014

Som vanligt


Hej morfar och mormor, jag ville bara meddela att jag har rymt. Mormor sa till mig igår att det var bättre att jag försvann och slutade med att som vanligt ställa till det för andra. Så nu gör jag det. Det enda jag gjort som jag inte visste att jag inte fick var att jag tog upp potatisen i landet. Mormor sa ju att jag skulle hjälpa till. Jag har sett att mormor brukar bli trött när hon tar upp potatis. Så då gjorde jag det. För att hjälpa till. Leta inte efter mig. Hejdå.

6 kommentarer:

  1. Vilken tragisk historia, man blir verkligen sorgsen när man läser den.

    SvaraRadera
  2. Hoppas mormor letar ändå. Eller kanske morfar?

    SvaraRadera
  3. Pluttan, vilken dum mormor!

    SvaraRadera
  4. Oj så sorgligt. Bra skrivet också.

    SvaraRadera
  5. Ja, dom små livet. Hoppas han kommer till rätta

    SvaraRadera
  6. Men hu så hemskt! Fy vilken mormor - önska att barnbarnet försvann!
    Bra skrivet!

    SvaraRadera