Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

måndag 12 maj 2014

Stranden


En kort fortsättning på inlägget 8 maj "Bryggan":
 
Hur jag kom dit visste jag inte. I nästa medvetna ögonblick fann jag mig själv sittande på knäna i sanden. Med jämna mellanrum flödade kyliga havsvågor över mina nakna ben och de rosa bomullsshortsen jag bar var blöta. Jag satt alldeles intill honom. Han stirrade på mig med lika intensivt blå ögon som himlens färgton. Munnen var sned, i glipan mellan läpparna skymtade jag vita tänder och det svarta håret låg i våta stripor över pannan. Hans grå tröja och byxor var mörka och fläckiga av vatten och smuts. Kroppen vaggade en aning varje gång det kom en ny våg och slog in över stranden. Jag sträckte fram en hand och rörde vid hans ena arm. Den var kall. Mitt ansikte kändes fuktigt. Jag drog med händerna över mina kinder. Det var tårar.

6 kommentarer:

  1. Antar att det kommer en fortsättning.

    SvaraRadera
  2. En ny cliffhanger. Bra personteckning.

    SvaraRadera
  3. Bra skrivet, jag blev lite inspirerad på kuppen!! Ska följa din blogg. Lycka till med inlämnandet till "provläsare" av din bok. Jag satt en timma igår kväll med min och ändrade massor. Ibland känns det som om man skulle behöva börja om på nytt...haha. Följ mig gärna på
    www.piaw.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Pia! Jag publicerar här då och då. Kul om du läser! Tack för hälsningen, börjar bli lite nervös. Idag printas manuset ut i två exemplar. Ska följa dig!

      Radera