Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

torsdag 8 oktober 2009

Kungen- det här tycker jag att du ska göra:

· Kliv ner från guldtronen – abdikera. Jag lovar dig, du kommer att känna dig mycket mer avslappnad efteråt.
· Be om grundlagsändring från Monarki till Republik, snarast möjligt; för din egen skull och för din dotter Viktorias.
· Beblanda dig med oss andra. Vem vet, kanske ditt liv blir intressantare sen? Du kommer i alla fall slippa paparazzo i hälarna. Kanske.
· Tjäna dina egna pengar. Då slipper du ha dåligt samvete över att du profiterar på andra. Du har ju en privat förmögenhet att leva på.
· Om du eller Viktoria känner för det, ställ upp i ett presidentval, på lika villkor med alla andra sökanden.

4 kommentarer:

  1. Det ligger absolut något i det du säger.

    SvaraRadera
  2. Tänk om den mannen skulle göra allvar av sina tankar. Det är verkligen en intressant tanke. :)

    SvaraRadera
  3. Någon som vågar säga det...- som vi nog är många som håller med om. Vad fyller han för funktion egentligen?

    SvaraRadera
  4. Det var en intressant tanken men inbillar mig att skvallerpressen skulle bli tunnare och tunnare, många skulle gå in i tiden mellan två jobb, fast jag inbillar mig att vi ändå hade tjänat på det,

    SvaraRadera